lördag 13 juni 2009

Vilken rolig lördag

Min tumlare är död, jag tror att jag har nämnt det i bloggen vid något tillfälle. Den avled i det tysta och är nu enbart död. Tvättmaskinen håller antagligen på att gå samma öde till mötes. Det den har gjort nu är att den har läckt ut vatten i hela tvättstugan, vilket innebär att allt som jag inte kan tvätta pga att jag inte har någon tumlare och ingenstans att hänga, nu inte bara är skitigt, det är blött också. Tvättstugen har tre tvättkorgar som är överfulla, sen låg det diverse handdukar och sängkläder på golvet och det är nu dyngsurt. En del av det tog jag till mamman och pappan så nu är det i allafall i tvättmaskinen.
Så denna lediga lördag har jag hitills ägnat åt att rensa avloppet, flytta runt på en tvättmaskin och en duschkabin och skurat golvet under dessa. Roligare har jag hört att man kan ha en lördag.
Desstuom är båda de stora barnen på fotboll så jag har ingen hundvakt heller utan slåss dessutom med två lunsar som vill busa. Underbar dag.

Speciell vän kom hem, sa hej, hjälpte mig att lyfta ut den döda tumlaren och sen stöp han i säng. Jag förstår han. Jag brukar vara nästan medvetslös när jag kommer hem efter ett nattskift och för han blir det ju ändå värre då allt är nytt för han och det är massor att hålla reda på i början. Det blir bättre när han kommer in i det lite mer.
Jag hoppas han orkar vara med mig en liten stund i kväll innan han åker så jag hinner krama han ordentligt i allfall.

Undrar vad jag ska göra resten av min sista lediga dag.
Antagligen ingenting. Men det är inte fel det heller, det är skönt.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar