onsdag 2 december 2009

Back on track

Har hittat min bästa favvostig och är på rätt väg igen.
Dörrar stänga, demoner instängda och dåliga vägval igenbommade.
Blev rädd ett tag där.
Rädd att bli som förut, tom och svart.
Som tur är så låter Speciell vän mig inte komma undan så lätt.
Funderat, tänkt och tagit tag i saker.
Alltså, back on track.

Messade med en saknad vän idag. Det var som att få en åsnespark med enegi rätt i bakhuvudet.
:)
Saknar dig!

Möte och julbord med jobbet i lördags. Det var faktiskt jättetrevligt och givande. Känns som att man orkar ett tag på jobbet igen efter det. Känns väldigt skönt. Det verkar som att vi kommer att behålla jobben ett tag till och att allt är grönt för tillfället.
Och det bästa av allt var att jag hoppade över snapsen och körde bil hem. Ja, det bästa var inte att köra bil hem, men att jag hade trevligt fast jag var nykter. Jag drog massa dåliga skämt, skrattade på tok för högt och kände mig avslappnad och hade ärligt jättekul. Utan att ha druckit en droppe.
Tänka sig, allt det roliga och slippa allt det negativa.
Kan det bli bättre?

Fick en massa gjort idag som vi borde gjort för länge sedan. Grusade upp utanför huset så att man kan ta in hundarna utan att det ser ut som en leråker inne i hallen. Plockade undan en massa skit utanför som borde gjorts för månader sedan. Tog iväg pendlarbilen, Gröna faran, till macken som försökte hitta hålet i agat. Hålet hittade vi inte. Vi hittade ingen olja eller kylarvatten heller och det var ju inte så bra... Bra yrkeschaffis man är som inte kollar vätskorna på sin egna bil, tur att man sköter sig på jobbet i allafall. Gröna faran blev i allafall glad och lät mycket bättre i motorn efter några liter olja, vatten och glykol.
Efter den trippen gick vi in och städade hela huset. Sen var jag helt slut efter allt det jobbet plus att jag jobbat hela natten. En dusch, en powernap på soffan och mat så nu är man som en ny människa.

Nu, Family guy.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Tummen upp för dig!!
    Kramen
    L

    SvaraRadera
  2. Miss you....Go girl, stå för den du är...Kanske utan alkohol:-) Du och jag och IOGT.

    Over and out.

    SvaraRadera