tisdag 29 maj 2012

Vad är det med siffran sju?

När jag fyllde sju år, jag minns det faktiskt, fick en ny sadel till min nya begagnade, lila Cresent cykel. Jag fick en penna med ett orange sudd längst upp på så att det hela såg ut som en tändsticka. Det minns jag. När jag fyllde sjutton hade jag flyttat hemifrån och vill minnas att jag fick en servis med tallrikar, vita var de och jag ångrar än idag att jag gav den till ett x när vi flyttade isär.
Tjugosju var den mest ångestladdade åldern jag upplevt. Det var hemskt! Jag var ju liksom nästan trettio och inte längre typ tjugofem. Det var bara hemskt.
Nu fyllde jag med sju igen. Jag är inte typ trettiofem längre, jag är snart fyrtio.
Man kan ju säga att jag är typ fyrtio.
Fy, vad jag hatar att fylla någonting med siffran sju. Jag har redan ångest över att jag någon gång i framtiden (ev) ska fylla sjuttiosju. Kan det bli värre liksom?

Over, end, out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar