onsdag 22 augusti 2012

Helt rubbad och ändå rätt glad över att vara långtradarchaufför

Lugn och fin natt på jobbet och redan hemma och snart i säng. Åt just en möglig macka som inte var så god. Den smakade helt ok hela tiden ända till den näst sista tuggan då smakade den mögel, ja men tack så mycket för att du väntade med det tills jag redan ätit nästan hela mackan. Urk! Så nu smakar det mögel i munnen och det kan ju aldrig vara nyttigt. Nåja, inget att göra åt nu, den är ju redan i magen. Resten ligger i papperskorgen så nu ligger hunden och gråter bredvid papperskorgen och tycker att jag är den elakaste människan i hela vida världen som inte ger den till honom.
-Hallå, jycken, den är möglig! (Som att han bryr sig)

Mitt nya nöje på jobbet är poddradio, tack gode Gud för poddradio. Har lyssnat mig igenom ett antal P3 Dokumentär som är ett av världshistoriens bästa radioprogram. Just nu lyssnar jag på Tjörnbrokatastrofen och det var verkligen inget vidare det inte. Riktigt otäck olycka som de gjort ett riktigt intressant program om. Chaffismorsa rekommenderar, Poddradio, speciellt P3 Dokumentär.

Apropå radio så hörde på nyheterna i morse att de stoppat alla porfilmsinspelningar i USA för att så många av skådespelarna har Syfilis. Men vad mysigt. Som "tur" är så börjar de igen om en vecka för då har alla skådespelarna fått en penicillinkur så då kan de "köra" vidare. Är nog rätt nöjd över att vara lastbilschaufför trots allt.

Igår beställde jag övningskörningspapper. Jodå, jag ska bli med egen motorcykel är det tänkt. Voj, voj hur ska det gå?! Alla skrattar och säger att du som kör en 25,25 meter lång tradare kan väl inte ha några som helst problem med att köra en liten motorcykel. Jag tänker bara att det är underligt att ingen verkar tänka på att min långtradare har 18(!) hjul. En motorcykel har två. I rest my case.

(Ja, men taaaa den mögliga mackan då hundjäkel!) 

Varför vill jag ha hojkort då undrar ni (det undrar jag med!). Jo, jag fullkomligt älskar att åka hoj och då säger det ju sig själv att det måste vara jävligt skoj att köra också. 
Jag älskar att vara så där skönt avskärmad från omgivningen som man automatiskt blir där på hojen. Älskar att känna alla dofter som man inte ens märker när man åker bil som tillexempel, nyslaget hö, sjö, matos och jag älskar att bli så där full i skratt som jag alltid blir när man åker in i ett doftmoln av koblajja. Jag börjar alltid, av någon outgrundlig anledning, att gapskratta när vi åker in i ett sådant där stinkmoln av kobajs. Märklig men sant. Jag älskar på något perverst sätt till och med att känna alla småsmällar av flugor i ansiktet. Nu när jag läser igenom det här inser jag ju att jag låter helt rubbad. Alltså borde jag passa att köra motorcykel för det är ju egentligen helt rubbat att sitta i de farterna på ett forden på enbart två hjul och dessutom helt osyddat så när som på en hjälm och ett skinnställ. Galenskap är vad det är, men ack så underbart.

Så. Sängen.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar