måndag 10 juni 2013

Helvetesvecka på G

Okej, jag vet, det är 200 år sedan jag uppdaterade. Förlåt! Det har bara varit lite hysteriskt ett tag med studentskivor och främmande och bilar som måste besiktigas och allt vad det har varit. Dessutom ska man ju hinna med att jobba och lite sådant där under tiden också.
Har börjat hos en jobbcoach som ska hjälpa mig att hitta ett nytt jobb efter oktober då jag ju faktiskt slutar på mitt jobb där jag har varit i fem år. Visst, hitta ett nytt jobb. Men först vill jag ju bestämma mig för vad jag  vill försöka hitta för jobb, jag har ju ingen aning! Jag vet bara att jag inte vill fortsätta som nu.
Veckan som kommer nu är en sådan här helvetesvecka som troligen kommer att göra minst 66 timmar och troligen mer under sex dagar. Känns inte så lockande direkt men nu är det i alla fall bara denna och nästa vecka och sedan är det faktiskt semester. Underbart!

Biljävlen dog en lördag så nu åker jag i min gamla pärla. Men det är ok, den funkar bra. Mest synd om Oxfilén bara som får åka cykel till jobbet. Men det känns som att det är bättre han cyklar sina fem minuter än att jag skulle göra det för det skulle nog ta 1,5 timme eller något sådant. Snäll är han i alla fall som lånar ut den till mig.

Helgen har varit bra, lite studentfirande, lite motorcykel och en del grillat. Mer sådana helger, fast det klart studentskivor lär ju dröja ett tag nu men grilla och åka hoj hoppas jag det blir mycket av under sommaren.
Barnen har sommarlov nu och det innebär att det går åt sjukt mycket mat och att man aldrig får vara ensam hemma. Fast å andra sidan innebär det ju också att man får vara med sina underbara barn varje dag och att hunden aldrig behöver vara ensam. Så på det stora hela är det ändå på plus.

Nehej, bäst jag trollar fram en matlåda och drar iväg och kör igång helvetesveckan så att den tar slut någon gång. Hej på er!



Over and out


1 kommentar: