måndag 14 oktober 2013

Kolikok i skogen

Har varit iväg ute i skogen med två kompisar lördag till söndag. Vi var i den ena kompisens föräldrars stuga som ligger mitt ute i ingenstans. Och då menar jag verkligen mitt ute i ingemansland. Nästan noll mottagning på telefonen, jävligt långt till närmsta pizzeria eller affär och dessutom längs en återvändsväg så ingen genomfartstrafik ens en gång.
Skönt så in i helvete och troligen precis vad jag behövde för att ladda upp inför nya jobbet som drar igång i morgondag.
Fnissiga vänner, några flarror med rödtjut, god mat och bara tysthet.

Men idag är jag glad att vara hemma hos Oxfilén och barnen. Snajdarn höll på att hoppa ur skinnet när jag kom hem av lycka. Äntligen, matte, äntligen! Jag är hemskt glad över min familj och min goa jycke. Det är nyttigt att fara bort ibland och längta hem lite.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar