måndag 13 januari 2014

Joråsåatt... skitbra på arabiska

Så, då blev det en ny vecka med nya utmaningar. Ska väl som vanligt nu för tiden bråka lite med facket, söka lite jobb och kämpa på rent allmänt.
På arbetsförmedlingens hemsida när man loggar in så kommer det upp jobb som det står att de passar mig på och dessa jobb ska man, som jag har förstått det, vara tvingad att söka för att ha rätt till a-kassa (Ha ha det är ju ett skämt redan där eftersom jag fortfarande är avstängd därifrån och inte får någon a-kassa). Idag hade det kommit in ett nytt jobb där som jag då alltså måste söka. Jobbet innebar att man skulle köra ut färdiglagad mat och jag misstänker att det handlade om pizza. Ja, visst det kan man jobba som, det är absolut inte det jag menar, det var bara det att ett av kraven för jobbet var att man skulle tala flytande arabiska. Ja, där kan jag säga att vi har ett jävligt stort problem för jag kan inte ens säga "hej" på arabiska. Men jag gör väl som jag brukar, jag skickar helt enkelt en ansökan och tycker synd om rekryteraren som måste sitta och sortera bland alla andra som jag, som inte talar ett ord arabiska men ändå måste söka jobbet.
Förra veckan sökte jag flera jobb där ett av kraven var att man hade ADR-intyg, vilket jag inte har. Dessutom sökte jag flera jobb där ett krav var YKB och det har jag inte heller. Flera jobb där båda dessa var ett krav sökte jag också. (Vad dessa förkortningar står för orkar jag inte dra, vet ni inte och är nyfikna så googla det. Kort annars så har det med chaufförsyrket att göra).
Man tänker bara att det är så onödigt för mig att sitta och skriva ansökningar till jobb jag inte har rätt kompetens för och dessutom onödigt för de som ska sitta och läsa igenom ansökningarna och inse att jag inte har rätt kompetens för det. Suck. Dubbelsuck och trippelsuck.
Nu väntar jag bara på ett samtal från kommunen i och med att min vattenräkning blev trippelt så dyr som vanligt i december (jättelägligt när man har noll inkomst va?) och se vad det var som gick fel där, sedan ska jag ut med lopphögen en sväng i kylan. På eftermiddagen ska jag iväg på en jobbintervju, så håll tummarna!

Over and out

1 kommentar: