söndag 2 februari 2014

Oväntat besök och trasig mat

Så är snart en helg till ända igen. Det blir lite skillnad när man plötsligt arbetar i veckorna och är ledig på helgerna, det har inte hänt mig sedan 2005 eller något sådant. Jag har ju jobbat på schema sedan dess och då blir det ju inte så att alla helger är lediga. Nu de senaste månaderna har jag ju dessutom varit arbetslös och då uppskattar man ju inte direkt heller helgerna på samma sätt som när man jobbar i veckorna.
Helgen har varit bra, långpromenader med jycken och snöskottning har stått på schemat.
Igår fick vi dessutom oväntat men mycket, mycket kärt besök. Hjärtat svällde över lite i bröstet och jag mådde mycket bra.
När de åkt hem så åkte även stora barnen till sina respektive (eller vad de nu är...) och lilleman är hos pappa så vi blev ensamma hemma. Det hör ju inte till vanligheterna här hemma och oj vad tyst och tomt det blir.

Idag ska jag hem till en god vän och fira henne på 35-års dagen. Skoj!
Fast först ska jag laga lite lunch. Den är nämligen trasig.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar