tisdag 24 januari 2012

Inte så konstigt att världen ser ut som den gör idag

Hur sjukt är det när en "vuxen" människa skriver och hotar en tonåring på facebook? När vi vanliga vuxna jobbar för att barn och ungdomar ska behandla varandra bättre på nätet så passar denna barnunge till människa på att göra precis det vi säger till våra tonåringar att inte göra. Vem har med att göra att hon tycker att min dotter ska be hennes dotter om ursäkt för att de kallat varandra, inte någonting speciellt egentligen. Tvåan kom hem igår och berättade att den här kompisen till henne kallat henne "fjortis" varpå min dotter kontrat med "emo". Det var hela grejen.
Kompisens mamma lägger då ut på min dotters logg (offentligt) på facebook att hon minsann tänker ringa till skolan för att min dotter har börjat kalla hennes dotter för fula saker och att min dotter ska be hennes om ursäkt.
Vad säger man?

Over and out

3 kommentarer:

  1. Allvarligt?? Det var oerhört moget gjort.. Riktigt fula ord som utbyttes oxå;=)Stackars krake till människa.

    SvaraRadera
  2. Det finns alltid föräldrar som inte fattar att deras barn ev har gjort nå fel. Utan det är så klart alla andra ungar som gör fel. Men vad är klokast att göra sen då som förälder ???

    SvaraRadera
  3. Man blir mest bara trött på sådana här människor. Det är så konstigt att en del kan leva i någon egen slags bubbla och vara helt omedveten om resten av världen. Märkliga, barnsliga underliga människa...

    SvaraRadera