tisdag 10 januari 2012

Trött

Nyvaken fast klockan snart är ett på dagen. Sjuka, sjuka jobb som gör min dyngsrytm så märklig. Jag är trött på att jobba natt, trött, trött, trött. Själva jobbet är det inget fel på, inte de flesta av arbetskamraterna heller. Chefen är bra och gör så gott han kan (det kan inte vara så lätt alla gånger att försöka hålla både ledningen och oss nöjda. Jag är inte avundsjuk på han, jo, lite på hans lön kanske). Kunden vi kör åt är lite speciell men de som jobbar där är bra, nästa alla. De andra åkerierna som kör åt samma kund är också både trevliga och jysta mot oss trots att vi jobbar åt olika åkare. Så vad är själva problemet med jobbet då?
Tiderna. Jag hatar tiderna.
Jag vill sova i memoryskummet med Oxfilén. Jag vill vara vaken med barnen på eftermiddagarna när de slutat skolan. Jag vill sova, sova, sova på nätterna.
Jag är trött på att vara trött. Jag vill gå upp svintidigt och äta frulle med kidsen. Jag vill gäspa i soffan klockan tio och gå in och lägga mig med armarna om Oxfilén och somna.
En dag.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar