lördag 4 maj 2013

Härlig fredagsöverraskning

Kom hem från jobbet i förmiddags, tog ut hundarna, duschade, åt, hoppade i sängen och toksov sex timmar.
Skönt! Låg kvar i sängen och kollade telefonen och såg att ett nytt mail fanns i inkorgen. Spännande, tänkte jag och skyndade mig att öppna det och, Grattis på fredagen, du är uppsagd.
Toppenhärlig fredagspresent.
Tur att jag jobbar hela helgen då så att jag slipper få ledigheten sabbad.
Hela vår avdelning blir uppsagd, vi kommer helt enkelt att försvinna.
Fast med tanke på hur jag mår på mitt jobb så är det kanske det bästa som kan hända.
Nu kanske jag slipper hjärtattack eller stroke. Nåja, det är några månader kvar så jag hinner kanske om jag har otur.
Det är med blandade känslor jag jobbar i natt. Ungefär som när en kille man egentligen inte vill vara ihop med, gör slut innan man själv. Man känner sig ratad och sårad fast man egentligen är glad att det är över.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar