måndag 13 maj 2013

Uppsagd, ratad.

Insåg att jag inte precis har berättat om det här med mitt jobb och min uppsägning. Det har varit lite mycket ett tag och jag har inte direkt orkar "prata" om det.
Så här ligger det till att hela avdelningen där jag jobbar ska bort. Vi blev uppsagda allihop och det hela händer i oktober i år då lagret som vi kör från flyttar till huvudstaden. Vi har vetat om i ungefär två år att lagret ska flyttas men vår arbetsgivare har intygat att det så klart skulle ordnas nya körningar till oss men plötsligt så ska det alltså inte det, utan vi ska bort.
Det sjuka är ju att jag har längtat efter den dagen då jag skulle få skriva på uppsägningspapper och få sluta på detta jobb, men jag hade nog mer tänkt mig att det var jag själv som skulle säga upp mig och inte att jag skulle bli uppsagd. Egentligen spelar det ju ingen roll, det blir ju det samma i slutändan, men ändå.
Att få sparken från ett jobb man ju egentligen inte vill ha, är ju lite som att bli dumpad av en partner man egentligen inte vill vara tillsammans med. Även om man vill sluta så känner man sig ju ändå ratad och bortvald.
Men i slutändan blir det nog bra, det är jag faktiskt övertygad om. Ett nytt jobb dyker nog upp, bara jag håller tassarna framme och hugger när agnet är utlagt.
Men jag vill ju göra någonting helt annat än det här, det vet jag i alla fall. Drömmen är ju att få ha ett jobb jag kan gå eller cykla till och där jag kan få ha vanliga kläder. Det klart, cykla kan jag ju göra men herre jävlar vilken tid det skulle ta! Fem mil om dagen är kanske lite väl. Men kondisen skulle ju vara på topp!
Vanliga kläder skulle väl kunna funka det med, men arbetsskor är ju ett måste eftersom det skulle vara ganska så farligt att köra truck och så där i sandaletter. Har funderar många gånger på att det vore roligt att åka till jobbet i klänning, bara för att skoja lite, men det funkar inte på min nuvarande arbetsplats eftersom vi inte får ha kortbyxor. Då borde det ju inte vara tillåtet med klänning heller, men roligt vore det.
Nehej, go vänner, nu ska jag städa undan lite för i natt är det jobbardax igen och som ni vet blir ju inget gjort då.

Over and out

5 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår den kluvna känslan! Hoppas du hittar ett kanonjobb på cykelavstånd!!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera