torsdag 29 augusti 2013

Men vilka skor ska man välja då!?

Fnular ju på det här med att börja plugga igen och utbilda mig till något (igen). Kruxet är bara att jag inte riktigt vet vad jag vill bli. Alltså, jag önskar så att jag haft ett kall och känt så där:
Åh, det här vill jag bli!
Då skulle jag ju bara helt enkelt kunna plugga och sedan bli det. Nu är det ju inte riktigt så enkelt när man inte känner den där längtan efter att ta hand om sjuka människor, göra blombuketter eller lära folk att simma.
När studievägledaren frågade mig i dag;
-Om du helt fritt fick välja att ha ditt drömyrke i morgon när du vaknar, vad skulle det då vara?
Jag. Har. Ingen. Som. Helst. Jävla. Aning.
Alltså jag vet verkligen inte. Vad jag däremot vet är att jag inte vill jobba fler julaftnar, midsommaraftnar, nyårsdagar, påskdagar eller några andra aftnar eller dagar (eller jo, dagar, men bara vanliga dagar. Arbetsdagar, inte helgdagar. Och inga jävla nätter. Jag vill sova då, inte jobba, som normala människor). Jag vet att jag vill ha extra långledigt under julen och att jag vill fredagsmysa med min familj istället för att hänga, arg som fan, på ett lager och vänta på lass.
Jag skulle vilja ha ett jobb där man fick vara inne i värmen när det är höst och regnet vräker ner. Fika klockan nio med trevliga arbetskamrater och kanske till och med tända ett värmeljus under tiden. Någon har med sig en äppelkaka och vaniljsås och åh, så mysigt vi har där på jobbet medan höstrusket röjer där ute.
Kanske har jag gummistövlar och ett paraply när jag går hem klockan fyra och lagar mat tillsammans med barnen. På helgen åker vi på bio eftersom hela familjen har helg samtidigt och alla är lediga.
Vad jag gör på jobbet är egentligen mindre viktigt, bara jag får gå hem runt fyra snåret och slipper jobba på lördagar och söndagar. Jag nöjer mig nog med det.
Eller, jag veeeeeeet inte, jag får panik när jag tänker på det! Det är ju som att vara i världens största och mest välsorterade skoaffär där alla skor kostar 100 kronor och man bara får köpa ett enda par!
Nu ska Lilleman och jag äta  finmiddag bestående av Billys panpizza. Ibland när man är sjuk så får man äta sådant där helt sjukt onyttigt och idiotiskt. Vi är sjuka båda två så nu kör vi!

Over and out

1 kommentar:

  1. Du hittar på nåt bra! Kram på dig fina kusin<3

    SvaraRadera