tisdag 20 augusti 2013

Panik!

Det börjar närma sig dagen D när jag slutar på mitt jobb sedan över fem år. Känns lite märkligt och tomt men ska ändå blir ganska så skönt faktiskt.
Tänker och tänker men vet inte vad jag vill göra istället. Funderar faktiskt på högskola och verkligen bli något vettigt, men tanken på att inte direkt tjäna några pengar ger mig gåshud och rysningar.
Jag vill plugga, jag älskar att plugga men jag vill ju inte ha mer lån att dras med. Fast det klart, mina gamla studielån är snart betalda och klara, fast det är ju kanske det, när jag nu snart är av med dem så ska jag ta nya?
Åh, jag vet inte! Jag önskar att någon bara kunde komma och bestämma åt mig och tala om vad jag ska göra! Bara tala om att det här ska du göra, det är det rätta och du kommer att leva lycklig i alla dina dagar. Men det är väl inte så troligt att det kommer att hända eller vad tror ni?

Over and out

2 kommentarer:

  1. Gå & prata med Studie & yrkesvägledaren på byns komvux. Om det är en ljushårig tjej som jobbar som syo. Så kan jag varmt rekommendera henne. Hon är guld värd. Hon kanske kan hjälpa dig med frågor. Om nu du vill plugga. :)

    Ja du tyvärr kan jag inte ge dig tips på yrken, men jag håller mina tummar att du hittar ett trivsamt jobb.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack min vän, det ska jag göra, brs ide'!!!!

    SvaraRadera