onsdag 4 december 2013

Humorlös A-kassa

Personen jag mailade på a-kassan har tydligen inte ironisk humor. Skrev ett mail igår och försökte vara lite så där ironiskt rolig med lite allvar i, om ni fattar. Så här skrev jag:

Hej!

Jag väntar och väntar och får inga besked från er. Jag har nu betalt mina
räkningar
med papperslappar och fantasier.
Vore bra om man fick ett besked så man vet om man ska gräva ner sig eller
vad man
ska göra.

Fick svaret;

Hej, beslutet är taget den 3 december, beslutsbrevet på väg till dig.

Med vänlig hälsning 
Transports A-kassa

Jo, jag tackar ja, vilken rolig person. Hen kunde ju ha svarat tillexempel:
Vad bra att det gick att betala med papper, det ska jag prova nästa månad! 
Eller;
Toppen att du kunde betala med fantasier så att det löste sig för dig.

Men nej då. Ingen humor där inte. Vågar ju knappt vänta på posten, det känns ju inte som att det kan bli några positiva besked därifrån...


Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar