tisdag 3 december 2013

Ännu en värdelös, nej jag menade arbetslös, dag

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv.
Jag får liksom ingen ordning på någonting just nu. Orkar inte ta tag i någonting, det blir bara lite halvhjärtade försök att få någonting gjort. Det blir liksom inte någonting av någonting.

Går upp och försöker söka jobb.
Det är en fem sidor lång ansökan man ska fylla i med alla sina tidigare erfarenheter och utbildningar. Det går inte att kopiera in ett CV och ett personligt brev utan man måste som vanligt göra ett konto och sedan logga in och föra in alla sina uppgifter i ännu ett register. Man ska sedan hålla reda på fem hundra olika inloggningar på femhundra olika siter. Men det värsta är att på varje måste man föra in alla sina uppgifter, varje gång. Alla jobb man haft, när man jobbade där, alla utbildningar och vilka månader och år dessa var.
Säg att man en dag söker fem olika jobb, då är det alltså fem olika siter man måste registrera sig på och föra in alla dessa uppgifter. Suck.

Sätter mig för att titta igenom de utbildningar som studievägledare och jag tittade ut förra gången. Fem av dem är sådana som jag egentligen inte vill gå utan bara höll med om att de verkade ok, efter att hon sa att de skulle passa mig. Typiskt mig, att inte säga vad det egentligen är jag vill, utan bara hålla med om vad andra säger, att jo, visst det skulle nog passa mig och jadå, det vore toppen.
En utbildning som jag vill gå hittade jag i högen av papper. Som jag verkligen vill gå. Men när jag tittar på pappret och läser om den så känns det som att den är Mount Everest och det känns helt omöjligt att jag ska orka ta tag i att läsa den. Det är på distans, det är högskola, det krävs troligen en hel hög med kurser innan jag ens kommer in på den och det känns bara omöjligt.

Målar några dörrposter. Maskeringestapen tar slut. Locket åker på burken och den åker tillbaka in i förrådet.

Hunden måste ut. Det kanske jag orkar.

Hatar allting. Men mest mig själv.


Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar