fredag 2 december 2011

Erkänn, vad köpte du?

Tv-shop. Vem är det som köper alla träningsredskap, mirakel rengöringsmedel och mirakel bh:ar? Vem är det som tror att mirakel bantar medicinerna som säljs där verkligen fungerar? 
Jag tänker lite i mitt stilla sinne att om de här prylarna var så där fantastiskt bra, skulle vi inte ha hört talas om dem då? Jag menar i något annat forum än just Tv-shop?
Fast det är ändå lätt att fastna i Tv-shop och liksom fantisera om att alla de här fåniga sakerna verkligen funkar.
Och just, ja, om ni äger nåt från Tv-shop, eller har gjort, let me know. 
Själv köpte jag faktiskt mirakel rengöringsmdelet Didi7 i det förvirrade tillståndet när reklam var nytt på tv och man fortfarande gick tidigt till bion för att se reklamen. Det var precis lika värdelöst som man nu förstår att det skulle vara. Det var som en kräm som man skulle lösa upp i vatten, det var bara det att krämen inte löste sig i vatten utan låg som en kladdig korv på botten av hinken. På reklamen skulle man ta det i handen och liksom lösa upp det i vattnet, i verkligheten så fastnade det på fingrarna ungefär som vilket salva som helst. Om det gjorde rent något? Ja, ungefär lika bra som vilken annan salva som helst skulle göra, dvs inte alls.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Jag har inte köpt något från de men däremot fick jag reklam från de att jag kunde köpa nån sak som jag skulle kränga mig i och bli smal ???
    känns inte ok att få direkt reklam från de om sånna saker.
    Däremot köpte jag en gång en spray som skulle vara så bra till badrummet. Allt skulle bli rent. När jag läste hur man skulle göra stod det i instruktionerna:Rengör badrummet noga innan användning. ???

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, vad praktiskt, då blev ju badrummet rent i alla fall. Jag menar eftersom du var tvungen att rengöra det innan :D

    SvaraRadera