måndag 18 februari 2013

Cause you and I will meet again

Tre smala sugrör i läskflaskan. 
Klättra i träden.
Fika i hamocken med bullar med hackad mandel på.
Lekstuganrummet i hallen.
Kalle Kanin.
Läskbacken under trappan i skafferiet i köket.
Bio på tapeten med rosor.
Västklänning och klackskor.
Geggchoklad.
Gurka hyvlad med osthyvel i rasande fart.
Falukorvsmackor.
Gröningar.
Ta i rött.
Morötter direkt ur landet, tvättade i regntunnan.
Linneskåp fullt av rödvita kökshandukar.

Jag minns min barndom med massor av värme och en stor del av det är din förtjänst min älskade farmor. 
Du fattas mig, sov gott!

Over and out

2 kommentarer:

  1. Tänker på er. <3 Hälsa dina föräldrar. Ja syster med, även om hon & jag bara har setts någon gång.
    KRAMAR <3

    SvaraRadera
  2. Fint syster! Hade tänkt mig något liknande på onsdag liksom.... Är det OK? Vi kan väl prata om det.... <3 //Malla

    SvaraRadera