onsdag 6 februari 2013

Sölkorvarnas fel?

Jag kom hem helskinnad igår efter ett tolvtimmars arbetspass. Mör som en bankad kotlett och med en dov huvudvärk men i alla fall levande. Såg både en och två bilar i diket under dagen men jag var i alla fall inte en av dem. Idag är jag ledig men kör i morgon igen och snöandet ska tydligen fortsätta resten av veckan, så det blir lugna gatan och ägg under pedalerna hela veckan.

En arbetskamrat till mig skrev på ett forum i går att anledningen till att olyckor händer är att det är så många bilar som kör för sakta. Eh, va?! Jo, enligt hans teori så var det för att fega människor kör för sakta när det är halt så blir andra irriterade och gör idiotiska omkörningar och det är därför de som kör sakta som är orsaken till olyckan. Okej... Och den här grabben kallar sig yrkeschaufför. Det är ju så att man skäms.
Vill bara poängtera att jag inte håller med honom, så att det inte blir några missförstånd.

Nu ska jag gå ut med jycken för han får nog främmande idag, men det berättar jag mer om senare. 

Over and out


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar