måndag 11 februari 2013

Den otäcka draken lurar i städskåpet

Jag orkade!
Fast en nackdel med att äntligen orka hoppa i duschen är att man ju blir ännu tröttare. Trodde inte att det var möjligt, men det var det.
Sitter här och tittar på dammråttorna och tänker att jag borde orka dammsuga. Tvätthögen ropade: -"Tvätta mig!" Toaletten orkade jag i alla fall ta innan jag gick och duschade, starkt av mig.
Hunden borde få en långpromenad. Jag borde göra en massa saker men orkar inte. Jag orkar helt enkelt inte.
Fast det är kanske inte så konstigt egentligen med tanke på hur många timmar jag har varit på jobbet den här veckan. Helt sjukt egentligen. Och det har varit en sådan där vecka när jag inte är världsbäst på att sova heller. Jobbade dag, måndag och tisdag och sedan nattskift torsdag, fredag, lördag och söndag och har inte sovit mer än kanske fyra, fem timmar per dag de här sista nattskiftsdagarna. Och nu har ju jag någon slags natt eftersom jag har varit uppe hela natten. Fast det klart, jag lutade i kull mig en timme i hytten vid sju i morse så jag är ju pigg som en mört. Nej.

Äh, jag surfar en stund och ser om jag orkar ta snabeldraken i nackskinnet en sväng sedan. Annars får jag väl sätta någon av de andra fyra som bor här på det jobbet. Annars kanske hunden vill. Eller nej, visst, nej, han tror ju att dammsugaren är just en drake. En jävligt otäck sådan.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar