måndag 4 november 2013

Passa dig så att du inte åker i poolen!

Arbetsintervjun gick bra, men det blev inget jobb där för mig. Jag blev tvungen att lägga mig rätt högt i löneanspråk för att det skulle löna sig då jobbet är fem mil bort och inte var heltid. Då jag skulle fått pendla 10 mil om dagen, dvs 50 mil i veckan så måste ju lönen vara bra om tjänsten bara är 75%. Ja, ni fattar.
Nåja, nya tag. Roligt att vara på intervju var det i alla fall, det var en stund sedan sist.

Helgen har varit superlugn och skön. Oxfilén lagade min bil, det är väl det enda vettiga som blivit gjort. Annars har det varit lugna gatan, var en sväng till kyrkogården med Mamman och Pappan och så var mina syskonbarn här och sov över. Ja, visst ja, i fredags var vi och käkade middag hemma hos min före detta arbetskamrat och hans familj. Supermysigt, deras lilltroll är två år och hur go som helst. Till och med min tonårsdotter(som inte är alltför förtjust i småbarn) smalt som smör i solsken. Hon och Trean lekte med honom tills han inte orkade hålla ögonen öppna lägre.

Just nu krigar jag annars mest med min Iphone. Har hotat den jäveln med att den åker i poolen om den inte skärper sig. Efter uppdateringen till ios7 vägrar den jävlen att föra över bilderna i bildströmmen till datorn. Det har funkat klockrent hela tiden förut men nu är det tvästropp, det kommer inga bilder till datorn och jag blir så där äckligt, hysteriskt förbaskad så att jag bara vill kasta telefonen ut genom fönstret.
Har googlat och letat igenom hela nätet efter en lösning men nehej då.
Usch. Plötsligt blir jag ju sugen på att byta bort skiten mot en Samsung.

Nu blir det lite jobbsök innan jag ska tvätta och fixa bilen inför ombesiktning i morgon. Då ska jag till stan för jag har en tandläkartid också. Brrrrr!!!

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar