måndag 7 december 2015

Gösmiddag, mineralvatten och lite popcorn

Jaha, då är den här helgen snart till ända då. Förra veckan blev det många timmar och jag var trött i torsdags när jag gick av skiftet, helgen har varit lång och jag är hemma ikväll också, fast det är söndag. Skumt nog tycker jag ändå inte att jag känner mig riktigt redo för att börja en ny vecka i morgonbitti. Men det är väl som det brukar, när man väl är på jobbet, sätter kaffemuggen i hållaren så är veckan igång och allting är bra.
Jag älskar ju trots allt mitt jobb. När jag var på mitt förra jobb kändes det helt overkligt att någon kunde säga att den älskade sitt jobb. Ha ha tänkte jag och tyckte att personen i fråga var helt dum i huvudet, för älska sitt jobb kan väl ändå ingen göra?
Inte kunde jag det iallafall. Då. Men nu förstår jag precis. Mitt jobb är givande, intressant, utmanande och roligt. Mer än så kan man ju inte önska sig!

Annars var det en bra helg, lite julklappshandling och en middag ute med två av tre barn.
Bara mineralvatten och god mat. Lite popcorn på lördagkvällen men inga direkta katastrofer vad det gäller mat eller godis heller. På det stora hela en bra helg.

Känner mig ännu lite mer läkt i själen än innan helgen så det känns bra.

Nu säger min sömntablett att det är godnatt.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar