fredag 30 juli 2010

En natt med miss wet t-shirt

Fick en annan tur på jobbet igår som innebär att man börjar klockan fem på eftermiddagen. Nice, tänkte jag och längtade redan till morgonen när man skulle kunna gå och lägga sig och sova till kanske ett eller två idag och slippa slagga hela dagen lång.
Fick börja med en halvtimmas övertid för att tanka upp bilen och skjutsa chefen till verkstaden.
Det regnade redan då.
Lastade upp första turen och drog iväg med den. Lagom när jag kom till lossningsstället hade jag och hytten torkat upp så pass att det gick att se ut obehindrat genom alla rutor och det inte var klibbigt och kluddigt i hytten. Lossning i spöregn, in i hytten våt som en dränkt katt. Allt immar igen och jag får stå en kvart på tomgång innan det går att se någonting genom någon ruta. Tillbaka mot lagret för att lasta upp lass två.
Det regnade hela tiden.
Lastade upp bil och släp och åkte.
Det regnade fortfarande.
Lagom framme vid första lossningen av andra lasset så har det mesta torkat upp något så när och det håller faktiskt uppe medan jag lossar. På lite bättre humör drar jag vidare till andra lossningen och där är det lite trixigt att ta sig in. Upptäcker precis när jag ska börja backa att jag inte har några backljus vilket på just det här stället innebär att man får hoppa in och ut och titta så att man inte backar in i väggen.
Perfekt för precis då öppnar sig himlens alla portar och regnet fullkommligt kaskadspyr över mig. Jag har nog aldrig i hela mitt liv varit med om att det regnat så kopiöst.
Men t-shirt var lika våt som om jag tagit den direkt från tvättmaskinen, mitt i sköljprogrammet.
Handskarna dröp av vatten och vägde tio gånger mer än vanligt. När jag skulle öppna dörrarna bak på släpet stod det i nerförsbacke och allt vatten som regnade ner på taket rann som ett vattenfall bak vid dörrarna. Men det var ju ingen idé att stå där och vänta på bättre väder med tanke på att jag redan var fullkommligt genomdränkt.
Jag kunde inte låta bli att skratta lite åt eländet när jag stod där bak och duschade i allt vatten från taket.
Väl tillbaka i hytten efter lossningen insåg jag att jag omöjligt kunde sitta i den dränka t-shirten, i allfall om om jag inte ville ha lunginflamation. Bara att kränga av sig den och dra på sig collegetröjan, som tack och lov legat kvar i hytten och var torr.
Brallorna hade precis torkat när jag kom till sista lossningen.
Ingen höjdar natt.
Men det klart, hela den här veckan har ju varit en skitvecka utan dess like, så vad fan.

Var till mamman och åt hackkorv idag, det var nog fan tio år sedan jag åt det senast.
Gott var det. Tvåan tänkte smaka tills jag berättade vad det är gjort av. Då lurade hon sin lillebror att smaka istället.
Jyste.

Nu blir det en sväng till pappan.

Over and out

1 kommentar:

  1. Hehe, då hade jag en wet t-shirt contest idag, för jag var blöt in på bara skinnet vill jag lova, fy faan vilken regning dag:(
    Hoppas allt är bra annars!
    Kramar

    SvaraRadera