fredag 16 september 2011

Men vilken otroligt bra dag det här är!

Ryggen är aningen bättre. Höfterna känns fortfarande rostiga men ryggen är bättre. Jobbat några dagar och det kändes faktiskt ok. Skönt!
Men idag är det ledig dag och jag vaknade upp till ett strålande solsken. Solen fullkomligt slänger ner sina stålar på de höstiga gräsmattorna som är genomdränka av allt det regn som maniskt har fallit de senaste dagarna.
Men idag, go vänner, strålar hojvädret så att man nästan får ont i ögonen.
Så idag har man ju inget val, bara att sätta sig på hojen och njuta för en sådan här dag kan man ju inte missa när säsongen ju faktiskt snart är slut för i år.
Och idag är det en underbar dag för i kväll ska Trean hämtas hem till oss igen. Underbart!

I morgon kväll blir det fyrtio års kalas hemma hos käraste Syster-yster. Tänka att bästaste Syster-yster har fyllt fyrtio år! Helt obegripligt!
Minns som igår hur hon tryckte min mun full med blomblad vilket resulterade i att jag inte bara tappade, utan även tappade bort (kanske svalde jag den?!) min första tand.
Minns när vi på kvällarna efter läggdags smög in till varandras rum för att sedan fnissa hejdlöst tills pappan kom klampandes i hallen och man snabbt som vinden fick springa in till sig. Inte kunde vi fatta heller hur han kunde vet att vi inte låg i våra sängar. Obegripligt.
Min modiga storasyster som många gånger tagit parti för den där lilla kortklippta trollungen som en gång var jag. Och som fortfarande gör det även fast det inte behövs så ofta nu för tiden.
Den bästa storasystern som kom med en stor burk med snabbsaltad gurka till mig när jag låg på BB med Tvåan.
Den bästa syster man kan ha, henne har jag.

Nu ska jag hoppa i duschen och kamma till mig för snart är det hojåkardags. Fast det verkar ju onödigt att kamma sig innan kom jag på, men får ju ändå så snygg hjälmfrisyr.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar