måndag 5 september 2011

Nittioårig bonus-morsa käkade oxfilé hela helgen

Ja, ja, vi tar och skiter i det här med att jag skriver fem rader om att jag inte har tid att blogga för jag är upptagen med att njuta av livet i form av att pussas, åka motorcykel och rensa ogräs. Igår hade jag i alla fall inte tid att blogga för då pussades jag, åkte motorcykel och rensade ogräs. Vilket av de tre det var som tog knäcken på min rygg är väl mindre viktigt, men något av det var det. Nu går den inte riktigt att räta ut och jag krummade omkring här hemma som en nittioårig tant hela kvällen. Han den där underbara killen som jag, inte riktigt bor i hop med men nästan, kvistade "hem" till sig och hämtade Tiger balsam och voala ett par minuter med det och sedan var jag bra igen. Eller inte. Men det kändes faktiskt lite, lite bättre. En natts sömn och uträtad rygg så känns det faktiskt ganska så okej. I alla fall så länge jag inte försöker sätta mig ner eller resa mig upp.

Igår skulle vi göra en massa nytta men det slutade med en långpromenad med hunden och sedan en långtur med motorcykeln. Det var ju verkligen underbart väder både för att lufta både oss och hojen. Annars har den här helgen gått i Familjen Oxfiléns tecken. I fredagskväll blev vi bjudna till Oxfiléns syster och hennes familj. God mat och mycket trevligt sällskap. På lördagen landade vi hos hans föräldrar efter dagens hojtur (jadå, inte mycket nytta gjort på lördagen heller, det var ju för sjutton hojväder) och återkom dit senare på kvällen. Riktigt sent på kvällen när vi kommit hem dök bonus-sonen upp här hemma. Så det blev verkligen en Oxfilé-frossa-helg.
Jag blev nämnd som "bonus-mamma" för första gången. Ha ha, det kändes lite skumt men ändå bra.
Tänker att jag borde ha gjort en massa nytta i helgen men att det var sjutton så mycket trevligare att umgås med människor man tycker om. Och ogräset sitter ju kvar, dammet ligger kvar och gipsskivorna som ska upp på väggen i hallen ligger kvar så fint på hyllorna i affären.
Det löser sig. I sinom tid.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar