tisdag 3 april 2012

Aja, baja, inte vara kulturell på en måndag

Nej, det är inte påskpynt, det är konst(igt) utanför Moderna museet.

Var i huvudstaden idag med Mamman och Systeryster. Så där privat alltså, utan att jobba. Det var åtskilliga år sedan jag var där bara för att roa mig. Annars så är jag ju där ungefär fyra gånger i veckan men då är det ju inte så mycket för att roa mig utan för att jobba. Fast om man ska tro en av truckchaffisarna på mitt gamla jobb så är det ju så att vi lastbilschaufförer har våra jobb som hobby och därför borde vi inte tjäna lika mycket som de som tex kör truck. För alla lastbilschaufförer har ju sitt jobb som sin hobby. En enda kommentar på det har jag och det är; Nej.
I alla fulla fall så var vi i huvudstaden och tänkte då att vi skulle vara lite kulturella och ta oss en titt inne på Moderna museet. Men se det gick inte för sig för det var stängt på måndagar. Så det så.
Lite senare efter en god lunch och lite kalla vindar tänkte vi att vi skulle ta oss en titt inne på Kulturhuset men se det gick inte heller för det var också stängt. 
Så kom ihåg, det är absolut förbjudet att vara kulturell i Stockholm på en måndag.

Förövrigt så har vi haft en oerhört rolig dag tillsammans och skrattat så man nästan hade varit i behov av en tena eller så. Vi tillbringade typ en och en halv timme inne på DesignTorget som var den roligaste butik jag varit med om i hela mitt liv. Där köpte jag bland annat dessa underbara nyckelringar.
Snyggaste nyckelringarna ever. Nu i vår ägo. Lycka.

Vi skrattade så mycket att en dam kom fram och frågade vad det var vi skrattade så gott åt. Ja, herre gud, vilken rolig affär, glöm inte att besöka den när ni är i Stockholm nästa gång. DesigTorget var det alltså, lägg det på minnet.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar