fredag 20 april 2012

Matte åt gladerligen. Korkad.

Jag bredde en smörgås i köket och hunden satt som vanligt bredvid mig och tiggde ost. Så jag skar av en skiva och slängde till han och det vanliga "glufs" hördes inte, istället hördes ett litet smackande duns när osten träffade golvet. Vad f*n? Jodå, osten låg på golvet och hunden satt dumstirrande bredvid, varpå jag tog upp osten och höll fram den till han. Icke, han åt den inte.
Slipp då, tänkte jag och gjorde min smörgås klar (dock inte med golv-osten, den var vid det här laget rätt luden och ganska ofräsch) och glufsade i mig den med en kopp kaffe. Efter att jag ätit den känner jag nu en skum smak i munnen och börjar fundera.
Var det fel på osten?
Men hur vet man om det var fel på osten eller om det är jag som inbillar mig det nu bara för att hunden ratade osten? Åh, dessa i-lands problem!

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar