måndag 16 april 2012

Kajorna blev bostadslösa och (nästan) allt blev så mycket snyggare

Fan vad det rullar på.

Fredagen var ju ledig för min del så det blev till att städa undan lite och ge sig på den ständiga tvätthögen. På kvällen blev det god mat och lite vin med Tvåan. Ja, hon fick ju klara sig med mat och cola men hon var inte så ledsen för det. Avslutade kvällen med Singstar och som vanligt fick vi dyngtorsk av henne.

I lördags åkte vi till Sulas och jag köpte nya hojkläder och på vägen hem kom vi på att det ju faktiskt var varmt och soligt så då hämtade vi upp hojen och tog en premiärtur. Helt varmt var det inte och lite rostig kände man sig men härligt, härligt, härligt. Äntligen är det säsong igen!
Somnade halv tolv på soffan så jag antar att jag var trött.

I söndags skulle vi ta en tur till tänkte vi men kom på bättre tankar efter en två timmars hundpromenad. Vi hade ju faktiskt två kajor att vräka. De hade flyttat in i ventilationssystemet här och byggt sig ett bo precis inne i väggen där köksfläkten går in. Rensade bort boet och min käraste, älskade, inte höjdrädda brandman klättrade, vig som en katt, upp på taket och trollade dit ett nät på skorstenen. När han så ändå var däruppe lyckades jag få honom att även trolla bort ett stycke wokpanna och, inte mindre än två, tv-antenner som kändes oerhört överflödiga. Förbättring rent utseende mässigt, ungefär 200 %. Brandmannen var som vanligt snygg så där behövdes noll skönhetsförbättring.
Själv lyckades jag kratta till det fula gruset utanför trappan och göra en liten förbättring där på ungefär 100 % så det blev mycket plus på utseendet här ute.
Själv ser jag väl ungefär ut som vanligt.

På eftermiddagen åkte vi hem till ovan nämnda brandman, även känd som Oxfilén och bestämde oss för att starta upp med projektet rensning där. Tanken är att huset ska tömmas men det känns som ett jätteprojekt varenda gång vi åker dit. Nåja, summan av en lång eftermiddag blev i alla fall att allt nu är uppdelat i: ta med, ge bort och slänga högar. Inte illa, inte illa alls.
På kvällen var jag så där sjukt gosig så det blev soffa och film men mest kramar.

På det hela taget summerar jag helgen som helt suverän. Massor av gos, mycket gjort och en tur med hojen. Ungefär som perfekt.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar