fredag 27 april 2012

Nu har jag varit elak igen

Ny dag, nya tag.
Har just varit lite elak (igen). Ett av mina x ville komma på Ettans kalas i morgon och jag sa faktiskt nej. Jag vet, det är elakt men jag orkar inte riktigt med det. De senaste tio åren har det ta mig fan alltid varit något x med på alla kalas och jag känner bara att det står mig upp i halsen. Alltså, jag orkar verkligen inte.
Det är inget fel på han och inte på de andra x:en heller (förutom ett då, men det är ju rätt uppenbart. Skiter man i sina barn så förtjänar man heller inte att klassas som ett trevligt x)  men jag är bara trött på att det alltid ska vara med ett x så fort det är ett kalas.
Jag sa att Ettan och de andra barnen gärna får komma hem till han istället, en annan dag. För träffas får de gärna göra men jag klarar mig ändå. Som sagt, det är absolut inget fel på x:et i fråga, det är bara jag som vill leva i nuet och inte i dåtiden.
Det blir liksom alltid lite krystad stämning och lite obekvämt för alla när det sitter ett x med och jag är trött på att sitta och känna mig obekväm på mina egna barns kalas.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar