tisdag 4 september 2012

Behåller min elaka present för mig själv

Jaha, så kom den då, senare än vanligt men ändå är den här. Sommarförkylningen som annars har en tendens att dyka upp mitt i den varma och svettiga sommaren. Men det klart, det kom ju aldrig någon varm och svettig sommar i år och därför kom väl förkylningen igår när det för en gångs skull sken en härlig sol och jag var ledig (så nära semester som förkylningen nog ansåg att den kunde komma. Sol och ledig). Så idag ligger jag nedbäddad i min säng med Snajdarn som ett extra täcke. För han ska ju såklart ligga uppepå en när han för en gång skull får vara i sängen. Nära, nära sin älskade matte som dessutom är varm som en kamin. Bättre än så kan inte en hund ha det.

Igår var jag på IKEA med Mamman en sväng. Så där lagom jobbigt när förkylningen just börjar och man liksom känner att den är på väg och man vet hur man kommer att må om några timmar. Fast det var ändå kul att göra något med Mamman och IKEA är ju liksom aldrig fel. I alla fall inte om man är kvinna.

Min älskade svärfar är på bättringsvägen i alla fall. Det känns bra i hjärtat det. Hoppas på att han får komma hem under veckan nu. Vi skulle åka in till han igår men jag tyckte det var dumt att komma med läskiga förkylningsbaciller till han nu när han äntligen börjar bli bättre. Ingen snäll present.

Återkommer väl om jag kommer på något intressant att skriva om.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar