onsdag 5 september 2012

Hostande tjackpundarpadda oroar sig för flygande badkar

Mår fortfarande som ett utskitet plommon. Orkar inget och ögonen rinner hela tiden, ser snart ut som en tvättbjörn på crack. Känner mig dock inte så utan mer som en sköldpadda på tjack (eller, ja, det VET jag ju inte, jag är ju varken sköldpadda eller tjackpundare, men jag kan tänka mig. Skit samma, jag mår urdåligt helt enkelt och ser för jävlig ut).
Har ännu inte klivit upp ur sängen annat än för att hämta kaffe, macka och gå på muggen. Jag bara ligger här, försöker läsa lite och det går bra en stund innan ögonen börjar rinna igen och jag bara måste blunda. Blunda innebär somna, somna innebär vakna när nysattackerna börjar. Suck.
Men tänker att trots allt är det ju bara en simpel förkylning som kommer att vara puts väck om några dagar så varför gnälla egentligen? Jo, det känns lite bättre en stund.

Blåste satan i natt hörde jag. Var lite rädd att badkaret skulle flyga sin kos. Eller ja, inte själva karet, så mycket blåste det nog inte, men framsidan som står lös där ute skulle nog kunna få fart och dra sin kos. Badkar undrar ni, jo vi slängde ut eländet här om dagen. Funderat på det ett längre tag nu, vad man ska det till när ingen badar. Känns lite onödigt när man dessutom har det minsta badrummet i världen (nja, ok, jag överdrev nog, det finns nog mindre, men stort är det inte). Nåja, ute är det nu i alla fall och bra blev det i badrummet,

Hostar. Jag hatar att hosta.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar