fredag 7 december 2012

Bar om baken?

Snön ligger vit på taken, här sitter jag och är bar om baken. Nej, det gör jag ju så klart inte, hur skulle det se ut? Nåja, sitter gör jag, fast med byxorna på. Har varit på vårdcentralen och tagit mer prover, det var visst några ämnesomsättningsprover som inte var bra. Vi får väl se vad det visar när de nya proverna är klara.

När jag skrev snön ligger vit på taken, kom jag att tänka på julen. Jag tänker inte så mycket på julen nu för tiden. Den liksom kommer, kostar pengar och ger mig en massa extra kilon och sedan är den liksom över. För er med normala jobb innebär den ju lite extra ledighet ni kan njuta av, för oss i knasbranchen (läs igen, det står inte knarkbranchen) innebär den oftast mer jobb än vanligt. Den egentligen enda roliga med den nu för tiden är att se när barnen öppnar sina julklappar och blir (förhoppningsvis) glada. Förra året blev Tvåan så glad att hon grät, då var det kul med jul. I år känns det som att vi kommer att lyckas med alla fyra, jag hoppas det i alla fall.

Apropå barnen så ska bonussonen flytta hemifrån om någon vecka. Stort! Största lillpojken blir stor. Letar lite i gömmorna och hittar en micro, en kaffebryggare och lite annat smått och gott som nog kommer till nytta för han. Ska bli roligt att kunna kvista förbi och hälsa på lite hur som helst och inte känna att det gör nåt. Alltså jag har absolut inget emot hans mamma på något sätt, tvärtom, jag gillar henne jättemycket, men det är ändå inte som att vi bara kvistar förbi och tvingar till oss kaffe liksom. Nu kommer vi definitivt att göra det. Speciellt som det är vår kaffebryggare, han har ju inget val liksom. 

Minsta lillpojken kommer hem idag och det är alltid lika skönt. Då blir den här mamman hel i hela kroppen. Längtar! Nu ska jag se om jag orkar städa lite, det är ju sånt man gör på fredagar, har jag hört alltså. 

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar