tisdag 4 december 2012

Ett zoo i sängen?

Följande utspelade sig i vårt sovrum i kväll:
Vi ligger i sängen och småpratar lite medan vi värmer upp vår iskalla säng och mina fötter som är så kalla att en isklabb, direkt från frysen känns varm i jämförelse. Oxfilen är trött och säger att han måste sova varpå vi säger godnatt och pussas lite och sov gott och allt det där.
Jag är fortfarande lite för pigg och säger: -Duuuu.... och ställer en fånig fråga. Detta upprepas några gånger och nu är verkligen Oxfilen trött.

-Duuuu...
-Mmm...
-Om du var ett djur, vilket skulle du vara då?
-Eh, sköldpadda.
....-Jaha, så du kunde krypa in i ditt skal och slippa alla mina dumma frågor?

Oxfilen skrattar så tårarna rinner och replikerar sedan:

-Nä föresten, en orm. Så jag kan slingra mig ur det här!

Ridå!

Over end out

2 kommentarer:

  1. Smart svarat av Oxfilén. ;-)
    Vad skulle du vara för djur då, Chaffismorsa?!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hm... svår fråga. Jag tror jag skulle välja att vara en mullvad just nu. Då kunde jag gräva ner mig för det känns lite som att jag har lust med det nu. Trött på min kropp och så är det så kallt ute. Nä, föresten, jag tar en björn! Då får man ju ligga och sova hela den äckliga vintern :)

    SvaraRadera