onsdag 5 december 2012

Kan man inte skriva pennan varm, får man elda på den!

Konstigt det är att försöka skriva ett inlägg och inget liksom kommer när man lägger fingrarna på tangenterna. Eller jo, det gör det, men sedan läser jag igenom det, inser att det står typ: Bla bla bla, och så suddar jag ut det igen. Så tänker jag gör om, gör rätt. Börjar skriva, bla bla bla, läser, suddar och börjar om igen. Om jag haft en gammal, hederlig skrivmaskin hade det gått åt en jävla massa papper vid det här laget.
Knatter, knattter, knatter, pling! Tipex hade jag nog också behövt i parti och minut.
Fast det klart, dagböckerna hade ju inget direkt tipex.

Appropå dem, så berättade jag ju att de fick brinna i grillen för ett tag sedan. Hade jag grillat korvar på dem hade de korvarna varit svarta, inte bara av sot utan även av all skit som stod i böckerna. Nåja, jag sparade några i alla fall. Jag sparade den äldsta av dem, från jag var elva, tolv år och så sparade jag det som stod när mina barn kom till jorden (sjukt det låter, kom till jorden. Från vardå? Rymden? Ok, alla barn är alltså ailiens? Jo, men det verkar ju vettigt. Eller vänta nu, det lär ju menas från himlen då eller? Nä, det funkar ju inte, dit kommer man ju när man dör. Hmm, mummel mutter). (Var var jag?!)
Jo, den där äldsta dagboken läste jag för ett tag sedan och jag lovar, jag höll på att skratta mig fördärvad. Här kommer ett smakprov:

881221 Kära dagbok!
Tiden lider mot jul och jag har inte köpt meren 3 julklappar!!
Ursh jag är rädd! För vad?
Jo, jag har lite onti halsen och man
kan få den där läskiga obotliga sjukdommen
är det!! Skak, darr, rys...
Pennan blir alderles varm för jag eldar i toppen.
på den. Idag slapp jag vara ensam för
Micke var här. För han blev sjuk.
Lycktan brinner som vanligt.
Jag är skit rädd för den
där sjukdommen.
Telefonen ringer! Pappa svara.
Idag finns det inget att skriva så jag ritar istället.
God Natt Jag saknar dig farfar!
Hej då

HA HA HA!!! Så sjukt roligt! Sjukdomen som jag skriver om tror jag är AIDS. Som ni märker visste jag inte så mycket om den då, fast det klart, det gjorde väl inte direkt någon. AIDS är ju såklart inget att skratta åt, det som är så sjukt roligt är att jag gick omkring och var så rädd att jag skulle få det. Huxflux eller vad? Roligt också att pennan blir varm, no shit liksom, jag eldade på den och sedan blev jag typ impad över att den blev varm. Micke var förövrigt en pojkvän till min syster vid den tiden.
Älskar även stavning och särskrivning i texten, underbart!
Bara en till:

880202 Måndag!
I dag har det igentlligen inte hänt
någonting förutom: OS guld i stafet
Ottoson, Svan, Moberg, Wassberg (såklart)
och i går kväll tog Tomas världs-
rekord i skrisko och tog sitt
andra OS-guld. Just nu spelar
sverige-canada hockey sista avsnittet
av Falcon Crest. Shase kanske dör
tror det. Jordbävning. Många skadade
Lane har ställt till det för Melissa
för han älskar henne. I hockeyn står
det -1-1. Falcon Crest börjar inte
för en sommaren eller hösten hur
ska jag stå ut!!! Svar:?????????
I morgon ska min kompis hänga med
på ridningen i morgon.
God Natt
Hej då.

HA HA HA!!!
Hoppas ni haft lika roligt som jag.

Over and out

3 kommentarer:

  1. åh herregud så roligt=)) Tack för det!Har oxå en sån där gammal kvar..Utdrag; "imårn ska vi til pappa.då ska vi kola på däckare.ock äta ships.Jag elskar david.hejdå dagboken"

    ....jisses..=)

    SvaraRadera
  2. HAHAHAHAHA!!! SkrattTårar rinner.... Var glad att du skrev dessa roliga dagböcker!! Din stora syster hade inte det intresset eller disciplinen.... och det är tråkigt idag. Hade gärna läst och återupplevt mina tankar från då! KRAM /Sis

    SvaraRadera
  3. Ha ha, Lena, "Jag elskar david.hejdå dagboken" Obetalbart säger jag! HA HA!!!

    Sis, Jamen eller huuuur?! HA HA HA!!! Jag kan liksom se mig själv framför mig när jag läser det. HA HA

    SvaraRadera