måndag 21 december 2009

I hate winter

I kväll ska man jobba igen och som vanligt så snöar det i Stockholm. Det känns så skönt att veta att man kommer att få en jättetrevlig natt, eller inte alls. Det kommer att bli som hela förra veckan, det vill säga jobbigt.
Man vet att det är ett helvete att köra i den jävla snön. Man vet att det är ett helvete att lossa i skiten också, det är halt på kajerna och inne innanför dörrarna. Man sitter på helspänn hela natten och har ont överallt i hela kroppen.
En del av killarna på jobbet säger att de inte tycker att det är något speciellt att köra i snön, det är bara kul med lite utmaning säger de.
Jo, tjenare säger jag.
Jag hatar verkligen vintern. Jag hatar snön, kylan och allt annat som har med den jävla vintern att göra.
Det finns en enda positiv sak med den och det är att det inte finns så mycket insekter, det är bra för det hatar jag nästan lika mycket som vinter.
Jag tror det är lika bra att det inte blir så mycket mer bloggat idag för jag är i allfall bara anti nu när jag såg att det snöar i Stockholm.

Ja, föresten så händer det i allafall en positiv sak idag.
Min gode och saknade vän från södrare delar kommer förbi på en fika idag.
Det är kul!

Over and out

1 kommentar: