fredag 4 december 2009

Nypremär i tv-rummet

Har haft en bra ledighet som dessvärre är slut i kväll. Ska snart åka till jobbet och vara där i en vecka, känns det som. Visst, jag får ju köra hem och sova på dagarna men det är ju inte så mycket mer än att sova. Sen är jag ju ledig på lördagkväll men den lördagen brukar innebära att jag somnar tidigt på soffan och sover bort hela kvällen och halva söndagen och sen är det dags igen.
Förhoppninen är att vi ska få igenom en schemaändring efter jul. Jag hoppas verkligen att vi får igenom den då blir det alltid minst två dagars ledigt i sträck. Visst, vi förlorar vår femnätters ledighet men jag tror att det är värt det i allfall. Så hinner man vara ledig när man är ledig och inte bara vara ledig en natt.

Har fått massor gjort under dessa två dagarna. Först så flyttade vi ner vardagsrummet i källaren i treans gamla rum och det tog sin tid ska jag säga. Först stuva undan alla treans saker tillfälligt tills hans nya rum är klart. Sen flytta ner alla möbler, koppla in tv, ljud och sätta upp tavlor och annat tjafs.
Sen var det till att sätta igång med regelbygge. Det är nästan klart och i morgon ska Speciell vän åka in till stan och köpa alla skivor och det som fattas så att vi får väggen klar. Sen är det egentligen inte så mycket jobb, tapeter och lister. Sen är det klart för trean att flytta in. Allt klart till jul är tanken.

Igår var det premiär för Ice Age 3 och Flickan som lekte med elden på DVD. Köpte dessa på OK (OK is the shit, har allt) och åkte hem och invigde det nya tv-rummet. Då insåg vi det stora problemet med att ha tv-rum i källaren. Det är inte så vidare värst varmt på golvet. Måste bli en stor och lurvig matta som är varm. Om det fanns jättestora får så skulle jag köpa en sån fäll att ha på golvet. Tyvärr så kommer ju inte får i så stora storlekar så jag får väl nöja mig med en jävla varm matta.

Har ett problem på jobbet. Jag är så vansinnigt trött på mackor så att jag snart kräks på allt vad bröd heter. Men det finns inte så jättemånga alternativ tycker jag. Alltså, vi har matlådevärmare i bilarna så det går att ta med sig varma matlådor men vem fan vill äta middag mitt i natten? Dessutom så känns det som att det tar för lång tid att äta, jag vet det är skit löjligt, men jag vill inte offra tid på att äta när man kan sova. Jag har ju oftast bara en timmas rast och då vill jag bara sova. Det är nackdelen med att jobba natt, det känns aldrig som att man har någon rast för det enda man gör när man har rast är att sova.
Så om någon har nått bra tips, få höra.

Jag mår. Inte dåligt, mycket bättre än jag gjort de senaste veckorna. Mycket bättre.
Jätte mycket av det är Speciell väns förtjänst.
Han finns här och ställer upp för mig.
Tack!
Kära, älskade du.
Klart jag stannar! Jag har ju sagt att jag inte ska någonstans utan dig.

Nu, tv en liten stund sen jobb.

Over and out

5 kommentarer:

  1. kika gärna in i vår blogg och titta på våra egengjorda armband som går att köpas via bloggen :)

    SvaraRadera
  2. Det enda jag kan komma på som jag skulle kunna äta mitt i natten förutom mackor är typ sallader, kyckling, pasta, tonfisk, räksallad osv. Håller med dig, ingen höjdare att äta varm/middag mitt i natten..

    Skönt att höra att du mår bra! Kram

    SvaraRadera
  3. hmm..nej inte så gott med mat mitt i natten om man inte är full och och det är makaroner och bea sås..;=) Skönt att du mår bättre! Kramar från mej =)

    SvaraRadera
  4. Hej, vill du få mer besökare till din blogg?
    Då ska du bara trycka på denna länk, du kommer också hjälpa mig om du trycker på länken.
    Som medlem kan du värva dina kompisar och få poäng och då får du 30% på vad dina värvade vänner tjänar in också. Du behöver bara trycka på länken!
    By the way, så är din blogg jätte fin :)

    http://www.bloggtrafik.nu/index.php?
    sponsor=InfectedPerfection

    Besök gärna min blogg också; www.infectedPerfection.blogg.se

    Med vänliga hälsningar Maria/ Fashion

    SvaraRadera
  5. Är du tradarchaffis? .... gud så cooolt :-) Gomorron

    SvaraRadera