måndag 14 december 2009

Jag är vid liv men inte min dator

Jag är faktiskt vid liv, även om jag kan tänka mig att en del av er har undrat om jag hade gått sta´o starva av. Nejdå, men det har däremot min bärbara dator gjort. Vi har väntat ett tag på att den skulle vandra vidare till de sällsamma, gröna ängarna för datorer (ja, eller var nu de hamnar?) och här om sistens så gjorde den det. Den drog en sista suck och dog.
Därför blir bloggandet lite lidande, är så van vid att ha den bärbara med mig vid tv:n och överallt men nu får man snällt gå in till något av kidsen och "låna" en dator.

Sen har det varit fullt upp här hemma med att bygga ett rum till trean. Så i fredags när han kom hem från pappa så var hans nya rum klart och vi hade flyttat upp alla hans saker till det nya. Han blev jätteglad och då var det plötsligt värt att vi har byggt och tapetserat och inte hunnit med så mycket annat på en vecka eller så.

Har varit ledig fyra av mina fem nätter i dag. Så det är en kväll och natt kvar i frihet innan det är dags för zombieliv igen i två och en halv vecka. Jag vill inte. Jag vill vara ledig mer, längre och mycket oftare. Kan man få det fast ha samma lön? Nej, visst ja, det går ju inte.

Nu har inte jag tid med det här, jag ska iväg och bränna mina sista pengar på julklappar.

Over and out

2 kommentarer:

  1. härligt att höra att det bara är datorn som kilat vidare;=) Skönt att rummet är klart nu,dåär ni av med en del av ränderna på väggen ;=))Kram!

    SvaraRadera
  2. Chaffismorsa16 december, 2009

    Ränderna går aldrig ur... Finns lite kvar i köket (ryyyyser) men snart är alla äckliga, spygröna ränder borta :)

    SvaraRadera