fredag 10 februari 2012

Att det var så enkelt

Fortfarande förkyld men tankeverksamheten har i alla fall startat idag. Eller snarare i natt för jag har inte sovit en blund, det gick bara inte. Läste ut en hel bok för varje gång som ögonlocken blev tunga så kom hostan som ett frankerat brev på posten. Gav upp och hämtade datorn och slösurfade runt lite i några timmar och kom av en händelse över en text som löd som följer:

Citat:
...är man känslomässigt "på glid" är det svårt att se klart om han eller hon verkligen är "rätt". Det är ofta mer eller mindre slumpartat vem man involverar sig med. Är man känslomässigt i balans är man i regel mycket mer kritisk i sitt val av partner.
Slut citat

Och se på fan, där hade vi det. Svaret på min gåta. Så enkelt det var.
Svaret på en massa saker, så där bara rätt upp och ner. 

Så var alltihopa bara så där enkelt.
Må bra.
Träffa en Oxfilé
Klart

Och precis just så gjorde jag ju;
Mådde bra
Träffade inte en oxfile, utan The Oxfilé
Klart, dvs mår ännu bättre

Vaknar fortfarande varenda morgon och tänker att jag nog är den lyckligaste tjejen på jorden.
Och det kan jag leva med, jag lovar.

Over and out

Ps Jag vet att min bästa vän tycker att jag är en romantisk fjant men jag kan faktiskt inte rå för det! Ds

2 kommentarer:

  1. Visst är det löjligt enkelt så här i efterhand. Så klart ät det så här det skall vara. Sen kan man titta på sig själv och tänka: Hur fan tänkte jag då? VARFÖR gick jag med på allt tok.
    Man ska inte nöja sig med mindre än att vara älskad för den man är. Annars får det vara.
    Vi vet ju nu. De finns ju därute de där guldklimparna. :-)

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det så. Det är så skönt att veta att man inte hellre skulle vara någon annanstans än just där man är :)
    Härligt!

    SvaraRadera