tisdag 14 februari 2012

Packad tvättbjörn på kokain

Jag är ju typ sjuk mest hela tiden nu för tiden. Låg i sängen och orkade inte gå upp och började tänkte på varför jag är det hela tiden nu. Kom på att det kanske är så att jag verkligen slappnar av för första gången på en herrans massa år och att det kanske är därför jag liksom tillåter mig att vara sjuk eller vad man ska säga. Förut har jag ju liksom inte haft tid att vara sjuk utan kört på som vanligt fast jag varit dålig.
Är det i så fall bra eller dåligt att vara avslappnad?
Ja, det är ju såklart skönt och bra att känna sig avslappnad men samtidigt jävligt frustrerande att vara sjuk hela tiden. Förut när jag varit förkyld har jag nästan aldrig haft feber och det får jag hela tiden nu. Jag blir alltid förkyld i bihålorna nu för tiden och det var jag aldrig förut. Det blir liksom stopp långt inne i huvudet och jag får huvudvärk i flera veckor. Huvudvärk, som jag typ aldrig haft förut i hela mitt liv.
Förkylning som sätter sig på ögonen så att tårarna rinner hela tiden, det ihop med en röd, rinnande näsa gör att jag mest ser ut som en full tvättbjörn på kokain.
Jag känner mig dock inte som en full tvättbjörn på kokain (tror jag) för jag är mest jävligt mosig och orkar ingenting. Jag går upp, bäddar sängen och sedan måste jag vila när jag kommer upp för trappan för då är energin slut liksom.
Jag är trött på att vara sjuk. Trött på att känna mig hängig och inte orka någonting.
Men samtidigt så tänker jag på alla människor som är sjuka på riktigt. Alltså de som verkligen är sjuka och inte bara lite förkylda.
Då känner jag mig jävligt gnällig och töntig och tänker att förkylning går ju i alla fall över. Vem fan är jag att gnälla över lite snuva och huvudvärk och rossliga luftrör när folk får beskedet om livshotande, obotliga sjukdommar varenda dag här i världen.
När min närmaste och käraste äter en hel hög med mediciner varenda dag för att må bra, när käraste Pappan har ständig värk i kroppen och när min älskade Systeryster ligger däckad i riktig huvudvärk allt som oftast.
Och jag sitter här och gnäller över att vara förkyld.
Som en värsta karl.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar