måndag 20 februari 2012

Storknande snabelrake och barnsliga fasoner

Idag städar jag. Egentligen hade jag tänkt att jag skulle gjort det i helgen men det blev inte tid till det. I fredags firade vi bonusgrabben så då var vi borta på kvällen. Lördagen gick i innebandys tecken och på kvällen var vi hos goda vänner och skrattade oss fördärvade. Jag hade skrattkramper kvar i söndags till och med. Söndagen borde man kunnat gjort någon nytta men vi valde att tillbringa den tillsammans med en påse ostkrokar och filmer i sängen. Tänkt vad skönt det är ibland att inte göra något vettigt alls utan bara vara helt oansvarig och barnslig. Bara så där. På så sätt är det skönt att alla barn är stora, man måste inte laga mat på bestämda tider och man kan vara lite oansvarig. De kan ju faktiskt fixa käk själva.
Avslutade dagen med att åka och käka på Greken. Inte fel, inte fel alls.

Så synden straffar som ni vet sig själv så idag städar jag. Snabeldraken höll på att sätta i halsen av allt hundhår och grus som plötsligt bara var överallt i hela huset. Men det tar sig, det tar sig.
Bäst jag fortsätter så att jag inte fastnar här.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar