fredag 16 mars 2012

Bradag

I kväll bär det av till storstad med bästa vännen min. Vi ska ge varandra våra 30 års presenter, lite lätt i efterskott sådär, bara några år för sent. Men som ni vet så är sent bättre än aldrig, det vet ju alla.
Vi ska åka och se Henrik Schyffert och Fredrik Lindströms "Ljust och frächt", men vi ska börja med att äta oss en god middag och med all säkerhet dela en flaska rödvin.
Ska bli roligt att göra någonting själva för en gångs skull. Hur mycket jag än älskar våra barn så är det ändå kul att få umgås som vuxna ibland. Kunna sitta och prata utan att bli störda av vare sig blöjbyten eller fnittrande tonåringar.
Så grattis till oss på 30 års dagarna. Om än lite sent.

Annars vet jag inte vad helgen har att erbjuda, lite innebandy skulle jag gissa. Trean åker till pappa och det är ju som vanligt jobbigt, men det är ju som det är med det. Jag brukar tänka på det när jag tycker att det är jobbigt att han åker att det är ju faktiskt jobbigast för grabben själv för han måste ju alltid vara utan någon av oss. Jag är ju hel när han är här och pappa är ju hel när han är där, men han själv saknar ju alltid någon av oss. Det är grymt när man tänker på det och då tänker jag att jag inte ska klaga.
Men tomt blir det.

Varit en sväng hos min gamla farmor idag. Hon fyller 93 år snart och det är ju inte dåligt det. Idag var hon jättepigg och glad när vi kom och pratade på riktigt mycket. Hon har fått några stycken strokes och har lite svårt att tala men idag gick det jättebra. Då är det extra roligt att träffa henne. Och så var hon så fin idag, snygga kläder och tjusig i håret. Då blir jag så glad i mitt barnbarnshjärta.

Nu kurrar det i magen på mig så det är väl bäst att plocka ihop något att äta, inte för jag vet vad men, herre gud, det är väl bara att trolla. Det brukar gå att trolla fram något gott ur nästan ingenting.
Trolleri, trollera.
Annars finns det ju hemkörning.

Over and out

1 kommentar:

  1. låter som att ni kommer att ha en kanonkväll=)) och det är bra att äta innan vin!;=)

    SvaraRadera