måndag 5 mars 2012

Jag pissar hellre i en burk än möter en stenad chaufför

Jag hörde på radio här om dagen att en del trafikskolor börjat med att drogtesta de blivande förarna. Oj, oj det får man ju inte göra, det är ju för sjutton kränkande. Och det enda jag undrar är över hur fan det kan vara det? Jag ser inga som helst fel i att det ska drogtestas på trafikskolor, tvärtom, det är väl jättebra. Håller du på med droger ska du ju i alla fall inte ha något körkort.
Jag har jobbat på företag där de har haft spontana drogtester och jag fattar inte vad som är fel med det. Jag sitter och kör omkring i ett fordon som kan vara jävligt farligt och jag har full förståelse för att man drogtester chaufförer. Och jag pissar gladerligen i burkar var och varannan dag om det kan hjälpa till att ta fast en enda skithög som kör med droger i kroppen.
Jag kan inte för mitt liv se hur man kan tycka att ens egen integritet är viktigare än att man tar fast folk som kör med alkohol eller droger i kroppen. 
Jag kan inte ens fatta att folk tycker att det är stötande på något sätt. Jag vet ju när jag pissar i bruken att det inte kommer att ge något utslag så vad är det som är så farligt med det? 
Jag tycker det är bra jag.
Dessutom ska man ju i fallet med trafikskolor betänka att det ska sitta en anställd med i bilen med en person som inte ens kan köra bil nykter. Jag menar det är väl farligt redan som det är?! Ännu värre då om personen då är drog eller alkoholpåverkad.
Drogtester på trafikskolan? Ja, tack!

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar