måndag 19 mars 2012

Skrattfnatt

Ljust & fräscht var minsann en riktig höjdare och jag var på allvar helt slut av allt skrattande när jag kom hem. Hela kvällen blev en hit och vi åt god mat och fick i oss både vin och några öl. Men grabben som satt i raden bredvid oss under kvällen hade nog druckit både en och två öl för mycket för han satt och somnade med jämna mellanrum. Varför sjutton betalar man dyra pengar för att gå på en show om man ändå är så packad att man sover? Det får man väl ändå anse som rätt dumt.
Nåja, vi somnade i alla fall inte, varken av alkohol eller tristess. Skrattade oss halv fördärvade gjorde vi däremot.  Jättekul kväll var det och jag längtar redan till vi fyller jämt igen.

Oxfilén och Tvåan var och hämtade oss och när vi kom hem blev vi sittandes vid köksbordet till två på natten och pratade om allt och ingenting. Sådant blir man glad i hjärtat av.

Idag ska jag iväg till banken och tala ut om huslån, räntor och pensionsparanden. Men fy, det känns så vuxet, jag är väl inte så gammal att jag håller på med sådant? Känner mig fortfarande som 16 år och undrar var alla år tog vägen. Men det klart, lite mer vett har jag nog lyckats med att trycka in i skallen sedan dess. Jo, det tror jag.

Nåja, bäst att sätta snurr på dagen.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar