torsdag 8 mars 2012

Tvätthöna, någon?

Funderar på att genmanipulera fram ett djur som kan äta upp damm och smuts. Någon slags hund kanske som kan slicka alla fönster rena och liksom äta upp alla dammråttorna som samlas under soffor och sängar. Fast det klart, det låter kanske mer som ett kattjobb, de är ju renliga och gillar att jaga råttor.
Så alltså, en fönstertvättar och dammsugarkatt kan man säga. Sedan kan man ta fram ett marsvin som man kan släppa ner i avloppet när det blir stopp, propplösare. Den kan ju liksom simma ner till stoppet och äta upp det. Eller om man skickar med den en pytteliten "tjipptjopp" som den kan lösa upp stoppet med.
En tvätthöna ska jag ta fram också, den kan gå runt i tvättstugan och sortera upp tvätten i färger och efter temperatur och sedan kan man ha en tapir som plockar in i maskinen med snabeln. En elefant vore ju lite stor i min tvättstuga i alla fall.
Hm, livet skulle kunna bli verkligt lätt med dessa djur. Jag måste genast ta fram lite genmanipulerar jox och sätta igång.
Eller kanske inte.

Over and out

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha jag säger å det du kan skriva så man skrattar.. ;)
    Du skulle kanske ha en sån där fisk man kan ha i akvarium som simmar & äter algerna. Sådan fisk kan du ha i avloppet.
    El. en sån där dammsugare som suger automatiskt, den som går runt själv... ;)
    Men var ska du ha alla djur sen, när du inte behöver ha rent igen? instängda ute på går'n? ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ha ha, tänkte inte på det. Jag vet, jag kan hyra ut dem till mina grannar när jag inte använder dem! :)

    SvaraRadera
  3. Sv: Jag ska fixa en medalj till dig. Först ska jag bara hitta den. ;)
    Idag känns det bättre, du får läsa mer i bloggen om dagen. & så får du veta vad jag ska göra.
    Tack för kommentaren.
    Tack för kramarna, de hoppade på mig. :)

    SvaraRadera