söndag 8 augusti 2010

Trasig

Tänkte försöka reda ut mina tankar lite och det är väl egentligen det jag har den här sabla bloggen till.
Min älskade pappa blev sjuk och min värld rasade samman. Ett tag kändes det så. Jag insåg att de inte alltid kommer att finnas här. Mina älskade föräldrar.
Minns min mammas ord när morfar dog;
"Jag har ingen pappa längre."
Jag blev livrädd nu när min pappa blev sjuk för jag vill ha min pappa kvar många år till. Och min mamma.
Han är hemma nu och mår mycket bättre, det känns skönt.
Men hela den här grejen med pappa fick liksom bägaren att rinna över vad det gäller det mesta i mitt liv.
Hade en skitvecka på jobbet och jag gör som vanligt, jag biter ihop. Biter ihop så att det knastrar i tänderna. Biter ihop så att det bultar i tinningarna.
Jag har bitit ihop så länge vad det gäller det mesta så nu är jag så arg innuti så att jag inte vet var jag ska ta vägen. Det dunkar i kroppen av ilska och jag vill bara skrika rätt ut. Vråla ut all iska som har byggts upp likt ett jättetorn av legobitar.
Alla småbitar av ilska som tillslut bildat ett berg av uppdämnt hat.
Och jag vet inte hur jag ska bli av med det, jag kan inte få ut det.
Jag kan inte gråta, jag kan inte skrika.
Tillslut blir jag bara tom.

Jag orkar inte bråka mer. Jag orkar inte vakna arg, somna arg.
Speciell vän orkar inte heller bråka mer.
Om jag inte älskade honom så mycket hade det varit enkelt. Då hade jag stängt av och låtit allt bero.
Men det går inte, jag kan inte.
Om vi fortsätter så här kommer vi att hata varandra. Hata varandra och bli bittra på varandra.
Jag vill inte hata den jag älskar.
Jag vill vakna på morgonen och se på han när han sover, smeka hans kind och veta att jag inte vill vara någon annanstans i hela världen.
Jag vill inte vakna med en bitter smak i munnen, reta mig på att han snarkar, gå upp och dränka mina sorger i en kopp svart kaffe som då bara smakar lika bittert som mitt sinne är.
Jag vill inte att det ska gå så långt att det inte finns någon kärlek kvar, bara hat och bitterhet.
Därför måste det bli så här.

Speciell vän,
Jag älskar dig

Over and out

4 kommentarer:

  1. vi löser det här tillsammans <3 Älskar dig

    SvaraRadera
  2. Vet inte vad jag ska skriva för klokt. Men skickar lite cyber tankar till dig/er.
    ta hand om varandra

    SvaraRadera
  3. KRAMAR till dig & familjen! Ta hand om er.

    SvaraRadera