tisdag 17 maj 2011

Oxfilé, soppa, rabarberpaj och burgare. *rap*

Varit på kabaret ikväll med Oxfilén, Ettan och Tvåan. Det var systersonens skola som satt upp en härlig kabaret med massor av glada sånger. Som vanligt blir den här tjejen tårögd av att höra alla barnen ta i från tårna och sjunga så att taket nästan lyfter. Extra stolt och rakryggad blev jag när jag såg på min goa, fina systerson när han tog i för kung och fosterland. Glad i hela kroppen blir man verkligen av att se och höra alla dessa ungar som med sådan glädje sjunger så saliven sprutar.
Extra glad blev jag varje gång jag såg till höger om mig också för där satt Oxfilén och log.
Bara tanken på att han följer med mig på sådant här får mig glad i kroppen och hjärtat tar några extra stora skutt i bröstkorgen.

Annars har den här dagen faktiskt gått i lathetens tecken. Eller ja, inte hela dagen, gick en långpromenad med bästaste vännen, gudsonen och Snajdarn innan vi gick hem och lagade god lunch. Åt såklart på tok för mycket för att det var så gott. Hem och tog cykeln och åkte till nästa goa vän och blev bjuden på årets, för mig, första rabarberpaj med vaniljsås. Jamen åh så gott det var!
Men så nyttigt är det ju inte. Det är det inte att äta burgare på en av de stora hamburgekedjorna heller och det var precis vad vi avslutade dagen med. Men vad sjutton, ibland får man ha ätardagar. Men vänta nu, jag hade ju ätarhelg, då kan man ju inte köra på med en ätardag redan på måndagen. Men det klart, snart är det dags att gå på idiotskift på jobbet och då blir det oftast inte så mycket i matväg så det jämnar nog ut sig i slutet av månaden i alla fall.

Annars har jag inte så mycket spännande att berätta, mer än att jag mår så bra i både kropp och själ så att jag  nästan skäms. Som jag sa till Mamma en dag när vi var ute och gick. Det är jobbigt att veta att människor som jag känner mycket för och bryr mig om har det jävligt jobbigt just nu och här går jag omkring och mår bättre än jag någonsin gjort i hela mitt liv. För jag gör faktiskt det.
Jag känner mig hel i själen.
Hel och fullkomlig och lycklig.
Faktiskt.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar