måndag 18 juli 2011

Ha en fin dag på jobbet, älskling

Annas finaste blogg skrev och berättade att hon hade massor av kaniner på sin tomt som nog skulle passa till min spenatsoppa. Det vore ju toppen, jag har ju köpt ny grill.
Jag köpte inte bara en ny grill, jag köpte ett nytt, stort parasoll till soldäcket också. Åh, vad mysigt tänker ni och ja, då om det kunde bli lite sol så att man fick lov att prova det nu. Igår råkade det ju bli lite soligt en stund och Oxfilén och jag bänkade oss på soldäcket med söndagstidningarna. Perfekt för att testa parasollet tänkte jag och vevade i den lilla, fina veven som ska fälla upp parasollet som genom ett trollslag. Vevade som en galning men ingen magi skedde utan parasollet stod kvar ihopfällt.
Jodå, repet som ska trolla upp parasollet åkte in i ett litet, litet hål det var vad som hände. En halvtimmes parasollmekande för mig och Oxfilén senare gick parasollet att fälla upp, som genom ett trollslag, igen.
Då hade solen gått i moln.

Hade grillsällskap i lördagskväll och vi provade den nya grillen. Kanin grillades dock inte. Alla mina kids är utflugna en vecka eller så och då blir det tomt här hemma. Som tur var så kom inte bara vänner och grillade utan även Oxfiléns avkomma så då blev vi inte helt barnlösa. Barn och barn föresten, ganska så vuxen sedan flera år. Men en go grabb är han.

Första dagen på min semester och regnet vräker ner. Jag är dessutom vaken fast klockan är tidig morgon. Jag  var ju snäll och gick upp och vinkade av Oxfilén som inte har semester ännu. Stod i förklädet med hans matlåda i handen och kysste han på kinden och vinkade på det där amerikanska sättet. Nej, det där var ju inte sant. Men i alla fall.
Nu går jag tillbaka till den ännu varma sängen och drar mig i några timmar. För det kan jag, jag har ju semester.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar