måndag 4 juli 2011

Sjungande hostare fastnade i pratloop med oxfilé

Förkylningen håller i sig, men är något bättre. Just nu är det hostan som är värst. Annars så lyckades jag med konststycket att bli nockad av jycken igår så jag bet mig illa i tungan. Blodutgutelse och ganska så svårt att äta blev resultatet av det, men det är väl med det som med förkylningen; jag överlever.
Så lätt ska ni inte bli av med mig.

Oxfilén släpade iväg sitt lekamen till jobbet för en stund sedan och jag är inte alls avundsjuk på han. Vi blev uppe på tok för länge igår och såg på The Big 4 på SVT. Inte utan att man var avundsjuk på de människor som hade privilegiet att stå där och njuta av musiken och stämningen. När vi väl kom i sång (jag menar säng men händerna vill hela tiden skriva sång. Är jag sugen på att sjunga? Har fingrarna ett eget liv? Är det ett spöke som skriver? Har jag blivit från vettet? Vem vet, men jag menar säng i alla fall och inte sång) så blev det som vanligt att vi fastnade i pratloopen och talade långt in på natten (och eftersom det redan var långt in på natten när vi lade oss så blev det väldans sent innan vi somnade. Eller ja, jag somnade och somnade, slumrade och hostade gjorde jag i alla fall).
Inte konstigt att den stackarn är trött, Oxfilén menar jag. Jag är trött men jag tänker ju somna om och kurera mig i några timmar till innan jag går upp och lägger mig vid tv och kurerar mig några timmar till.

Så nu, sova (och inte hosta, orkar inte hosta mer nu).

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar