onsdag 20 juli 2011

Popcorn är gott, fast det fastnar i tänderna

Stått på huvudet i en liguster i några timmar nu. När man står där och rensar så fnular man ju på än det ena, än det andra. Tankarna vandrade iväg på det här med att folk inte förstår att all skit de vräker ur sig förr eller senare kommer fram till dem det berör. För de som pratar en massa skit, pratar skit om dig med när du inte är med.
Så enkel är människan.
Jag är trött på skitpratande och manipulativa människor som enbart får en att må dåligt. Fast det finns inga sådana i mitt liv längre.
Fast i periferin så hör jag skitpratet eka mellan husen.
Men jag tror ju på karma så förr eller senare kommer det i kapp.
Då sitter jag med popcorn och läsk på första parkett.

Over and out

2 kommentarer:

  1. Och det enda man kan styra är sig själv. Att tex bestämma sig för att inte göra samma sak själv.
    Men att lära sig att inte prata om andra människor som inte är med. Men det går.
    Jag jobbar på det jämt.
    Och så anses man som lite konstig när man vägrar att prata skit om andra. Men det bjuder jag på

    SvaraRadera
  2. Så sant så. Jag erkänner att jag pratar om andra när de inte är med,men bara med mina närmaste och jag pratar inte skit,jag "ventilerar" känslor och tankar.Apropå ingenting,är ni på med lite förfelle här innan öltältet..på lördagen?På planeringsstadiet än så länge=) kram anonym kusinL ;=)

    SvaraRadera