torsdag 21 juli 2011

Vad jobbigt med semester!

Alltså jag har jävligt lite tid att vara ledig för att ha semester. Känns som att hela den här veckan har gått i ett och den fortsätter så i några dagar till. Suck. Men det klart, det är ju ändå skönt att få massa gjort som man har gått och haft dåligt samvete för i månader. Men det är mycket, mycket kvar att göra.
Jag kämpar på.

Har varit med småbarn i några timmar idag. Phju, tur man har stora barn, det är inte hälften så jobbigt! Fast det var mysigt att låna han i några timmar. Goa, goa lilla gudson som har röjt ur alla mina köksskåp, bitit Tvåan i benet, ätit massor av mat och lekt med alla Treans bilar och tåg. Och på kuppen gjorde han sin gamla gudmor gråhårig.
Nej då, det gjorde han inte alls, han var hur snäll som helst och gråhårig har ju jag varit länge.

Snart iväg till min gamla farmor och hälsa på tillsammans med min kära kusin som jag träffar på tok för sällan. Det blir mysigt, om farmor är något så när idag. Det vet man aldrig. Men vi tar med oss Snajdarn, han brukar alltid få henne pigg. Märkligt det där, vilken otrolig inverkan ett djur kan ha. När han är med så skiner hon som en sol och när hon stryker han i pälsen blir hon salig. Så som sagt, Snajdarn hänger med.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar